Paket VITAMINI

Kaj so vitamini?

Vitamini so organske spojine, potrebne za življenje. Njihova prisotnost v krvi je pomembna pri  vzpostavljanju ravnotežja v telesu. Teh spojin organizem ne more sintetizirati sam iz osnovnih hranil (beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob) ali pa jih tvori v nezadostnih količinah, zato jih mora prejeti od zunaj – bodisi s hrano ali prehranskimi dodatki.

Zakaj jih telo potrebuje?

Vitamini so ključ do našega zdravja in dobrega počutja. Bistveni so za normalno delovanje telesa, za uravnavanje presnove, za rast in razmnoževanje ter za delovanje tkiv in organov. Vsak vitamin ima v organizmu svojo vlogo in je zaradi tega nenadomestljiv. Čeprav so potrebni le v majhnih količinah, so nujni za zdravo in pravilno delovanje našega organizma.

Sodobni način življenja in pomanjkanje vitaminov

Idealno bi bilo, da bi lahko vse hranilne snovi, ki jih naše telo potrebuje, pridobili z zdravo in uravnoteženo prehrano. Žal pa sodoben način življenja vsakomur ne dopušča možnosti, da bi se prehranjeval redno in uravnoteženo ter tako dobil ustrezno količino mikrohranil iz prehranskih virov. Potrebe našega organizma po posameznih vitaminih zato nemalokrat ostajajo neizpolnjene.

Poleg tega se potrebe po vitaminih včasih še dodatno povečajo ob stanjih, kot so stres, kajenje, onesnaženo okolje, prekomerno uživanje alkoholnih pijač, pomanjkanje spanja, različne bolezni in drugo. Vsi ti dodatni dejavniki lahko kljub zdravemu načinu prehranjevanja privedejo do pomanjkanja vitaminov, s čimer lahko ogrozijo naše zdravje in dobro počutje.

Vitamin D:

Vitamin D je edini vitamin, ki ga naše telo sicer lahko proizvede samo, vendar potrebuje za to ultravijolično svetlobo. Tvori se namreč v koži pod vplivom sončnih žarkov. Žal pa je sonce pri nas za nastanek vitamina D dovolj »močno« le v času od aprila do oktobra. To pomeni, da v zimskem času nimamo možnosti tvorjenja vitamina D, ampak samo porabljamo zaloge, ki smo si jih pridobili med poletjem.

Pomanjkanje vitamina D lahko povzroči: nepravilnosti v rasti in celjenju kosti, rahitis pri otrocih, osteomalacijo pri odraslih in artritis. Uživanje vitamina D skrajša čas trajanja različnih okužb in ima varovalno funkcijo pred civilizacijskimi boleznimi, kot so rak, srčno-žilne bolezni, sladkorna bolezen, depresija in še mnoge druge. Izredno priporočljivo je tudi dodajanje vitamina D med nosečnostjo, saj izsledki raziskave kažejo, da se z dodajanjem vitamina D v nosečnosti znatno zmanjša tveganje za preeklampsijo, nizko porodno težo novorojenca in prezgodnji porod.

Kje ga najdemo? Prehrana igra le manjšo vlogo pri preskrbi z vitaminom D, vseeno pa ga nekaj najdemo v ribjem olju, sardinah, lososu, tuni, jajcih, mleku in mlečnih izdelkih.

Folna kislina:

Folna kislina je v vodi topen vitamin iz skupine B, znana tudi kot vitamin B9. Potrebujemo jo za normalno rast in razvoj, ima pa tudi vlogo pri procesu deljenja celic. Še posebej pomembna je za nosečnice in ženske, ki načrtujejo nosečnost, saj ima pomembno vlogo pri normalnem razvoju nevralne cevi otroka. Nezadosten vnos folne kisline lahko zato povzroči nepravilnosti pri razvoju ploda.

Pomanjkanje folne kisline lahko povzroči: slabokrvnost, nenormalne bele krvničke, megaloblastno anemijo, lahko pa tudi aterosklerozo in trombozo. Nizka raven folne kisline matere v materinem telesu je dejavnik tveganja za razvoj poškodb nevralne cevi pri zarodku.

Kje jo najdemo? V zeleni solati, ohrovtu, špinači, cvetači, brstičnem ohrovtu, fižolu, grahu, brokoliju, fižolu, bananah, pomarančah, grenivkah, kvasu, polnovredni pšenici, temni rženi moki, jajčnem rumenjaku in jetrih.

Vitamin B12:

Vitamin B12 ali kobalamin sodeluje pri procesu deljenja celic ter prispeva k normalnemu delovanju imunskega in živčnega sistema. Pozitivno vpliva na delovanje možganov, razvoj rdečih krvnih celic in presnovo hranil. Pomemben je tudi za sintezo genetskega materiala, povezan je z delovanjem presnove folne kisline ter sodeluje pri presnovi homocisteina.

Pomanjkanje vitamina B 12 lahko povzroči: anemije, psihiatrične motnje (razdražljivost, apatija, halucinacije, psihoza, tesnoba, depresija), motnje vida, pomanjkanje energije, težave z miselnimi funkcijami (pozabljivost in meglen spomin, demenca), tresavica, težave z ravnotežjem in koordinacijo, mravljinčenje, utrujenost, splošno oslabelost, pomanjkanje energije, omedlevico, izgubo apetita in drugo.

Kje ga najdemo? V jetrih, govedini, svinjini, ribah, jajcih, siru, mleku. Ker se nahaja večinoma v hrani živalskega izvora ga lahko primanjkuje ljudem, ki se prehranjujejo pretežno s hrano rastlinskega izvora.

Če nam s hrano ne uspe vnesti dovolj vitaminov in mineralov, jih je potrebno nadomestiti z vitaminskimi dodatki.

Poskrbite zase. Preverite kako je z vašim ravnovesjem pomembnih vitaminov v telesu. Preverite raven folne kisline, vitamina B 12 in vitamina D po ugodnejši – paketni ceni.

V paket vitamini so vključene naslednje preiskave: VITAMIN D, VITAMIN B12, FOLNA KISLINA

Cena paketa: 40 EUR

Poleg navedenih treh vitaminov vam omogočamo tudi pregled ostalih vitaminov, ki jih zaradi kompleksnosti preiskav izvajajo v nemškem laboratoriju. Za več informacij nas kontaktirajte na laboratorij@adrialab.si.